Γερμανία: Το Χριστουγεννιάτικο Τρενάκι ... των παιδιών των διαζυγίων

ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΙΣΟΤΙΜΟΙ ΓΟΝΕΙΣ - ΙΣΟΤΙΜΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

Τα γερμανικά τρένα προσφέρουν από το 2003 ένα ειδικό σέρβις για παιδιά χωρισμένων γονέων που διακινούνται τα Σαββατοκύριακα ή τις γιορτές με τα τρένα. Μέχρι τώρα το χρησιμοποιούν ετησίως 32.500 παιδιά.



Η ‘οικογένεια-patchwork’ ή κολάζ είναι η δεύτερη πιο συνηθισμένη μορφή οικογένειας στη Γερμανία. Πρόκειται για οικογένειες με γονείς χωρισμένους και ξαναπαντρεμένους που απέκτησαν παιδιά και από τους προηγούμενους γάμους τους. Έτσι τα Σαββατοκύριακα ή τα Χριστούγεννα και το Πάσχα στις αποβάθρες των γερμανικών σταθμών οι επιβάτες συναντούν πολλά παιδιά που ταξιδεύουν μόνα τους.

Το πρόβλημα είναι γνωστό από το 1996 όταν για πρώτη φορά παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση του αριθμού των διαζυγίων και των ‘οικογενειών-patchwork’. Ιδιώτες και κοινωνικοί φορείς ανέλαβαν ήδη από το 1997 την συνοδεία παιδιών που ταξίδευαν με τρένα πότε στον έναν και πότε στον άλλο γονέα.

Από το 2003 οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι άρχισαν να χρηματοδοτούν κατά 40% το σέρβις σε οκτώ κεντρικές αρτηρίες που συνδέουν το Βερολίνο με το Αμβούργο τη Στουτγάρδη, τη Φραγκφούρτη, την Κολωνία, αλλά και την Βασιλεία, στην Ελβετία.

Το σέρβις ή όπως το ονομάζουν οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι Kids on tour κοστίζει 25 ευρώ για κάθε διαδρομή. Οι ‘συνοδοί’ είναι συνήθως έμπειροι κοινωνικοί λειτουργοί ή εθελοντές διαφόρων κοινωνικών φορέων όπως π.χ. της Οργάνωσης των Καλών Σαμαριτών κλπ. Το αντικείμενο της δουλειάς τους δεν είναι απλό, διότι στη ‘συνοδεία’ συμπεριλαμβάνεται και συζήτηση και απασχόληση του κάθε παιδιού κατά τη διάρκεια της διαδρομής, η οποία ξεπερνά συνήθως τις 3 ώρες.

Το μέτρο θεωρείται ιδιαίτερα θετικό και φαίνεται ότι πολλοί χωρισμένοι γονείς το επικροτούν. Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί κρούουν όμως τον κώδωνα του κινδύνου δηλώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια τα παιδιά έχουν μετατραπεί σε ‘πακέτα’, γι’ αυτό καλούν τους γονείς να σχεδιάζουν μεγαλύτερης διάρκειας διαμονή για τα παιδιά τους.

DPA / Bundesbahn / Βιβή Παπαναγιώτου

Υπεύθ. σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης

πηγή: http://www.dw.de


No comments:

Post a Comment