ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΠΑΜΠΑ ΠΡΟΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ - ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΡΙΠΟΛΙΤΟΥ, ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ



" ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΠΑΜΠΑ...ΠΡΟΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ " - ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΡΙΠΟΛΙΤΟΥ, ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ
Διονυσία Τριπολίτου

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι διαζευγμένοι γονείς είναι προβλήματα ολόκληρου του κοινωνικού ιστού στην χώρα μας. Συγχαίρω όλους όσους αγωνίζονται για τα δικαιώματα των παιδιών τους, έτσι ώστε αυτά τα παιδιά να μην είναι δακτυλοδεικτούμενα. Παλαιότερα ήταν "μίασμα" τα παιδιά χωρισμένων γονιών. 


Αν μέσα από την αγανάκτησή τους και τον πόνο τους αμφότεροι λένε και μια κουβέντα παραπάνω, ας υπάρχει κατανόηση. Έχω δει μπαμπάδες να κλαίνε επειδή δεν έχουν να πληρώσουν την διατροφή, και δεν μπορούν να δουν τα παιδιά τους! Ζούμε μια από τις σκληρότερες εποχές της ιστορίας στην χώρα μας. Η ανεργία αγγίζει όλους μας, μοιάζει σαν σαράκι που ανυποψίαστα τρώει το ξύλο και το παίρνουμε είδηση μόνον βλέποντας το «ροκανίδι». Πρέπει ο ένας να δίνει το χέρι στον άλλον, και να μην χάνει άσκοπα τον στόχο του. Ο πόνος είναι μεγάλος. Όμως, πρέπει να διαχωρίσει κάποιος την αναγκαιότητα της διατροφής από τα αισθήματα. Η διατροφή πληρώνετε για την καλή και ποιοτική επιβίωση των παιδιών. Αν καταφέρει κάποιος να απομονώσει τις προσωπικές του διαφορές με τον/την πρώην σύντροφο, τότε θα καταφέρει να έχει άριστη σχέση με τα παιδιά του. Μην ξεχνάτε, τα παιδιά ακούν , εισπράττουν και συμπεραίνουν. Έχουν διαύγεια στην κρίση τους. Είναι η παρακαταθήκη για το μέλλον.

Γνωρίζω μέσα από την έρευνα μου με διαζευγμένους πατέρες ότι, όχι μόνον τους "γδύνουν", αλλά και προκειμένου να μην μπορούν να κερδίσουν την επιμέλεια, τους λοιδορούν, τους βγάζουν άχρηστους , ανίκανους και άλλα πολλά που δεν συνάδει να περιγράψω. Ξέρω δε περιπτώσεις που οι μητέρες μιλάνε τόσο άσχημα στα παιδιά τους για τους μπαμπάδες τους που δεν θέλουν ούτε καν να τους συναντήσουν. Το σύνδρομο της γονικής αποξένωσης στο έπακρον. Αυτό συμβαίνει ελάχιστα από την πλευρά των μπαμπάδων απλώς γιατί ελάχιστοι έχουν κερδίσει την επιμέλεια. Το γεγονός όμως της αρνητικής επιρροής σε βάρος του ενός ή του άλλου γονιού, από το στενό συγγενικό περιβάλλον, είναι δεδομένο. Εξελίσσονται σκηνές α-πολιτισμού όταν ο γονιός προσπαθεί π.χ. να μάθει για τις επιδόσεις του παιδιού του στο σχολείο. Του το αρνούνται!
Αυτό αποκαταστάθηκε με πολλούς αγώνες του ΣΥΓΑΠΑ, πριν από ένα χρόνο με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που υποχρεώνει πλέον στην κανονική πληροφόρηση και στους γονείς που δεν έχουν την επιμέλεια.

κανονική πληροφόρηση και στους γονείς που δεν έχουν την επιμέλεια.Νοιώθω την ανάγκη να απαντήσω για τις γυναίκες, την ισότητα και τα δικαιώματα τους.
Η γυναίκα που νομίζει ότι το να κάνει παιδιά με τον άνθρωπο που επέλεξε, είναι εύκολη υπόθεση, τότε είναι η πρώτη συνένοχος για ένα μελλοντικό διαζύγιο. Επειδή από την ιστορία η γυναίκα κουβαλάει πολλά περισσότερα κοινωνικά στερεότυπα και πρόσθεσε την "μαγική λέξη" της θεσμοθέτησης της ισότητας, μπορώ μέσα σε άπειρες σελίδες να τεκμηριώσω ότι απέτυχε. Και απέτυχε γιατί θέλησε να μοιάσει, να είναι συγκεντρωτική, να νομίζει ότι όλα μπορεί να τα καταφέρει μόνη της. Η γέννηση του παιδιού ήταν μια συνειδητή απόφαση ή μια πράξη κοινωνικής καταξίωσης; Ας απαντήσουμε πρώτα σε αυτό το ερώτημα.

Ο άντρας εξίσου με την γυναίκα έχει ισότιμα το δικαίωμα στην απόφαση για την γέννηση ενός παιδιού. Η εμπειρία μου με πατεράδες και μαμάδες που έχουν είδη φθάσει στην ακραία απόφαση ενός διαζυγίου, μου δίνει την δυνατότητα να βγάλω το εξής συμπέρασμα: Η συμβίωση απαιτεί και από τις δύο πλευρές να έχουν την ωριμότητα και την κατανόηση ότι με τον ερχομό ενός ή και περισσοτέρων παιδιών πρέπει να μπορείς να μοιράζεσαι τον εαυτό σου και να έχεις την ικανότητα να διαχειρίζεσαι τις ενδοοικογενειακές κρίσεις.

Σημασία λοιπόν δεν έχει να προβάλλουμε την "κακομοίρα" γυναίκα και κατ΄επέκταση τον "θύμα" άντρα. Σημασία έχει να καταλάβουμε: οι μαμάδες μεγαλώνουν τα αγόρια που αργότερα αναπαράγουν τις συμπεριφορές τους ως "πρίγκιπες", ως " ισότιμα μέλη μιας κοινωνίας" ή ως "ματσό"; Την διδαγμένη αντίληψη και αισθητή αντίληψη της ζωής, την μεταβιβάζει στα αγόρια η μητέρα. Στα κορίτσια, διδάσκει το πρόγραμμα ζωής: ως "μόνιμα θύματα στα νύχια των αντρών", ως ισότιμα μέλη της κοινωνίας, ή ως την "πριγκηπέσα" που θα τα βρίσκει όλα έτοιμα; Ο ρόλος του πατέρα είναι να μεταβιβάζει στο κορίτσι την διδαγμένη αντίληψη ζωής και στο δε αγόρι το πρόγραμμα ζωής.

Είναι απαραίτητοι και οι δύο για την δόμηση της προσωπικότητας των παιδιών και την ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Σημαντικό είναι και οι δύο γονείς, να συνεχίσουν να είναι γονείς και μετά το διαζύγιο. Αυτό πρέπει η κοινωνία να το αντιληφτεί και να το υποστηρίξει. Ο θεσμός της οικογένειας είναι το τελευταίο προπύργιο που τείνει να καταρριφθεί και οφείλουμε όλοι με σύνεση και μπόλικη αγάπη να αποφεύγουμε να το βάζουμε στο στόχαστρο. Χρειάζεται λοιπόν επειγόντως να αλλάξει το οικογενειακό δίκαιο, να υπάρχουν οι εξωδικαστικές δομές που θα βοηθούν τους γονείς να δίνουν άλλη μια ευκαιρία στον εαυτό τους και να προφυλάγουν όσους απέτυχαν στην επιλογή του συντρόφου τους να οδηγούνται στις «συντεχνιακές» παροτρύνσεις σε βάρος των παιδιών.

  ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΩΡΑ! 


* Για ένα μπαμπά… προς πολλούς αποδέκτες. 

Το άρθρο αυτό θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα Σταθμός στην Κω , www.stathmosnet.gr, στς 18-7-12

Στην στήλη: Στάση:...Επικοινωνία

2 comments:

  1. Όντας ελευθερη και παντρεμένη ήμουν πρέσβυρα των όσων λες. Ζωντας όμως ένα διαζύγιο με ενα πατερα παγερά αδιάφορο αναθεωρησα.
    Δε θα παραθεσω τη δική μου ιστορία γιατί δεν ενδιαφέρει κανενα. Θα σου πω όμως γιατί διαφωνω, και πιστευω ότι η μητερα πρέπει να έχει την επιμέλεια εκτος αν αποδειχθη ανικανη.
    1) η μητροτητα ειναι εμφυτη, η πατρότητα επικτητη. Που σημαίνει η μητερα το βλέπει σαν παιδί της απο την κοιλιά, ένω για τον πατερα πρέπει να χτιστεί επικοινωνία.
    2) Η μητερα μπορεί να αντικαταστησει τον πατερα, όχι το αντιθετο. (Δε το λεω εγω, οι ψυχολογοι το λένε)
    3) είναι αυτη η εικόνα που δε μπορω να πω με μια λεξη: Πας επισκεψη σε ενα σπιτι, η μητερα θα σου κάνει καφέ, η μητερα θα ξεσκατισει το παιδί, θα το παιξει/ ταϊσει, θα μαζέψει τα πιατα, θα φέρει γλυκο- ποτό, και γενικά θα κάνει τα πάντα ο αντρας απλά θα καθεται και θα μιλαει ή για αθλητικά ή για δουλειες. Όποτε ενας τετοιος αντρας θα ξεσκατισει το παιδί, θα το ταϊσει ή θα το κοιμήσει; Πολλοί δεν ασχολουνται. Οποιος είναι η εξαιρεση τον παντρευομαι, θα του πλενω τα πιατα και θα φερνω παντοφλες μια ζωή.
    4) Υστερα είναι και το ότι ο αντρας φτιάχνει τη ζωή του κατευθείαν και το 80% των περιπτωσεων ή φορτώνουν το παιδί στη μάνα, ή αραιώνουν το χρόνο τους με το παιδί ή παρυσιαζουν την άλλη στο παιδί και αδιαφορουν για τ πως νωθει το παιδί. ( Μου έχει τυχει να ακουσω να λεει αυτη το παιδί του καλού της μαλακισμένο σε παρεα η να το μαλωνει και ο άλλος να το ανέχεται..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν είμαι μάνα από επιλογή. Είμαι όμως μητριά. Έχω λοιπόν ένα να πω στις απανταχού μάνες. Λοιπόν κορίτσια επειδή κάνατε παιδιά δεν πιάσατε τον παπά από τους όρχεις. Όσο λακαμάς να είναι ο πατέρας των παιδιών σας, ήταν δική σας επιλογή να κάνετε παιδιά μαζί του. κι αν δεν ήταν επιλογή σας κι έγινε κατά λάθος, ήσασταν σε αρκετά μεγάλη ηλικία για να γνωρίζετε την αντισύλληψη. οπότε the joke is on you. Σεβαστείτε τον εαυτό σας, τις επιλογές σας και κυρίως το παιδί σας που έχει ανάγκη κι από τους δύο γονείς, αλλά βασικά ΔΕΝ έχει ανάγκη την πικρία σας και την μικροψυχία σας απέναντι στον πατέρα του. Αυτά τα ολίγα και εις άλλα με υγεία

      Delete